warning می توانید با فعال کردن جاوا اسکریپت مرورگرتان ، از امکانات بیشتری بهرمند شوید . مشاهده جزئیات
بررسی و نگاهی کلی به نسل جدید هیوندای ولاستر
clear
بررسی و نگاهی کلی به نسل جدید هیوندای ولاستر
167

هیوندای ولاستر

وقتی هیوندای در ســال 2007 ازیک خودروی هاچبک با ســه درکناری رونمایی کرد خیلی ها فکر میکردند این یک شوخی از سوی هیوندای است. نظرات بازدیدکنندگان از این خودرو متفاوت بود اما هیوندای جســارت کافی بــرای تولید آن را داشت و به این ترتیب نسل اول ولاستر در سال 2011 به بازار معرفی شد و اکنون این خودرو پس از وقفه ای کوتاه در تولید به نســل دوم رسیده اســت.

حال نگاهی کوتاه به نسل دوم ولاستر خواهیم داشــت، خودرویی که هرچند هیــچ گاه پرفروش ترین محصــول در میان رقبا نبوده اما همیشه یکی از خاص ترین ها بوده است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8324226518/Hyundai_Veloster_2019_1280_0d.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

هیوندای پس از توقف تولید نســل پیشین ولاستر برای تولید دوباره آن مردد بود؛ ولاســتر هرچند خاص است اما آنقدر پرفروش نیست  که تولید یک نســل کاملا جدید از آن برای هیوندای به صرفه باشد.
مهندســان هیوندای اما راه حل دیگری را در پیش گرفتند و نســل جدید ولاســتر را بر روی پلتفرم نسل پیشین (که البته آنهم از کیا Ceed قرض گرفته شــده بود) ســاختند تا به ایــن ترتیب هرچند ولاســتر 2018 یک خودروی جدید به نظر میرســد اما شاسی آن مشابه نسل پیشین باشد و بیشتر میتوان آن را یک فیس لیفت کامل دانست که البته تغییراتی در قوای محرکه و سیستم تعلیق و امکانات هم در آن دیده میشود.

با این حساب ولاستر هنوز هم در یک سمت دو در دارد که سرنشــینان راحت تر بتوانند ســوار شوند اما در سمت 0راننده یک در دارد تا به قول هیوندای ریسک پیاده شدن سرنشین و تصادف با خودروهای عبوری کاهش پیدا کند.

طراحی ظاهری و داخلی

هیوندای در نسل جدید ولاستر پروفیل کلی بدنه را حفظ کرد و به این ترتیب باز هم با یک هاچبک جمع وجور و کم ارتفاع با ســه در کناری روبرو هستیم که سقف آن در بخش عقب کوتاه است تا اسپرت تر باشد.
البته همه اینها به معنای آن نیست که خودرو تغییراتی نداشته چراکه طرح چراغهای عقب آن شــاهد کشیدگی بر روی ستون است و البته طراحی ظاهری آن در جلو با دیگر محصولات هیوندای هماهنگ شده است.

والستر نقش یک هاچبک اسپرت را در طیف محصولات هیوندای بازی میکند و به همین دلیل در نسل پیشین، طراحی ظاهری آن در بخش جلو بیش از هر چیز شــبیه به جنســیس کوپه بود اما در نسل جدید شاهد هستیم طراحی آن در بخش جلو ساده تر شده و می توان آن را شبیه به سایر محصوالت هیوندای دانست، امری که البته تا حدی از اسپرت بودن ظاهر آن کم میکند.

در داخل کابین هم طراحی کمی ساده تر شده است، هرچند تغییراتی در سیستم صوتی و امکانات در این بخش دیده میشود. به عنوان مثال اکنون شاهد نصب سیستم HUD و شــارژ وایرلس در کابین هستیم هرچند درنهایت فضای کابین مانند نسل پیشین بیش از آنکه چهار نفره باشد دو نفره است و صندلی های عقب فضای محدودی برای سرنشــینان بزرگســال دارند که البته به لطف دو در سمت شاگرد، سوار شدن در صندلی های عقب آسان است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324226600/Hyundai_Veloster_2019_1280_18.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324226584/Hyundai_Veloster_2019_1280_17.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

امکانات و قیمت

هیوندای در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو دست و دل باز عمل کرده اســت و بسته به مدل خودرو میتوانید امکاناتی نظیر سیســتم صوتی اینفینیتــی، چراغهای اتوماتیک، چراغهای جلو و عقب LED ،رینگهای 18اینچی اسپرت، سیستم هشــدار نقاط کور، سیستم رانندگی بین خطوط، ســانروف عریض، کروز کنترل هوشمند و … را در اختیار داشــته باشــید.

قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است چراکه هنوز به بسیاری از بازارهای جهانی نرسیده اما بر اســاس نسل پیشین میتوان گفت ولاستر قیمتی کمتر از 15هزار دلار در مدل های پایه خواهد داشت که قیمت مناسبی است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324226542/Hyundai_Veloster_2019_1280_2f.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324226634/Hyundai_Veloster_2019_1280_39.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

قوای محرکه،از اقتصادی تا قدرتمند

موتور پایه در نسل جدید ولاستر نمونه ای دو لیتری است که برای کاهش مصرف سوخت از سیکل اتکینسون بهره میبرد و مشابه آن را پیش از این در سوناتا هیبرید هم دیده ایم. این موتور میتواند 147 اسب بخار قدرت تولید کند که البته شاید رقم چندان بالایی نباشد و خیلی ها انتظار داشتند موتور دو لیتری توان بیشتری ارائه کند اما هیوندای در این موتور بیشتر بر روی کاهش مصرف سوخت متمرکز شده است. اگر از ولاستر خود توان بیشتری میخواهید میتوانید به سراغ نمونه های توربو بروید.

موتور نمونه های ولاستر توربو 1.6 لیتر حجم دارد و با کمک توربوشارژر میتواند 201 اسب بخار قدرت و 266 نیوتون متر گشــتاور تولید کند تا ولاســتر به مرور به بازی هاچبک های قدرتی وارد شود. نمونه این موتور را در نسل پیشین ولاستر هم دیده ایم و این بار هم هیوندای همان فرمول را به کار گرفته است.

درنهایت نوبت به قدرتمندترین ولاستر میرسد، جایی که هیوندای طیف محصولات قدرتی خود را با پســوند N عرضه میکند و در اینجا هم ولاســتر N را به عنوان قویترین عضو خانواده میبینیم.

بر روی این خودرو موتور دو لیتری توربوشارژ با قدرت 275 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتون متر نصب میشود تا ولاستر را به یک هاچبک داغ تبدیل کند، چیزی که خریداران اروپایی علاقه زیادی به آن دارند. برای انتخاب گیربکس هم حق انتخاب زیادی دارید که شامل گیربکس 6 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک و البته 7 سرعته دو کالچه اســت که این آخری را تنها در مدلهای توربو در اختیار دارید.

توان موتور این خودرو وقتی با سیســتم تعلیق اصلاح شده پیوند میخورد ولاستر را به یک هاچبک جذاب تبدیل میکند که ترکیبی از خاص بودن، توان بالا و هندلینگ خوب را با قیمتی رقابتی ارائه میکند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8324226484/Hyundai_Veloster_N_2019_1280_0c_1_.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

مطالب مرتبط