رولزرویس فانتوم 2018

رولزرویس فانتوم 2018

رولزرویس فانتوم 2018

رولزرویس فانتوم

نسل هشتم رولزرویس فانتوم

تعریفی دوباره از یک خودروی لوکس نام فانتوم در خانواده رولزرویس نامی پرافتخار است و همواره نمادی از یک سدان سوپر لوکس و البته گران قیمت بوده.

نخستین فانتوم در ســال 1925 تولید شد و از آن پس تقریبا همیشه مدل های مختلف این خودرو در خط تولید رولزرویس جای داشته اند و نمادی از ثروت مالکینشان بوده اند. نسل قبلی فانتوم پس از وقفه ای بیش از یک دهه ای، زمانی به بازار عرضه شــد که ب ام و مالکیت این برند را در اختیار داشت و با حضورش در بازارتوانست دنیای خودروهای سوپر لوکس را تغییر دهد.

تولید نسل قبلی بیش از 13 سال ادامه داشت تا سرانجام مدتی قبل ب ام و طراحی نسل جدید آن را آغاز کرد و به این ترتیب نسل هشتم فانتوم متولد شد.

خودرویی که در 2018 به طور رسمی به بازار معرفی شد تا بتواند روند پرافتخار پدرانش را ادامه دهد.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324280118/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_0f.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324280268/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_30.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

طراحی

این روزها در دنیای خودروها وقتی نســل جدید یک خودرو عرضه میشود معمولا شــاهد تغییر کامل در روند طراحی خودرو هستیم.
به گونه ای که یک نسل جدید، به وضوح از نسل پیشین خود متفاوت اســت.

وقتی چند وقت قبل اعلام شد نسل جدید فانتوم به زودی ازسوی رولزرویس معرفی میشود، شاید خیلی ها داشتند در ذهنشان طراحی نســل جدید را مرور میکردنــد اما آنچه درنهایت در لندن رونمایی شــد کیلومترها با همه تصورات فاصله داشــت.

رولزرویس بیش از هر چیز به حفظ ســنت هایش مشــهور است و این مسأله رادر طراحی فانتوم جدید نیز در نظر گرفته است تا جایی که هرچندفانتوم 2018 یک رولزرویس کامال جدید است اما در روند طراحی،همان چیزی است که پیش از این و به مدت بیش از یک دهه دقیقا در فانتوم نسل قبل دیده ایم و بیشتر میتوان آن را یک فیس لیفت از فانتوم قبلی دانســت تا یک رولزرویس متفاوت.

این مسأله شاید برای خودروهای کلاس های پایین تر یک نکته منفی باشــد اما برای خریداران رولزرویس یک امتیاز مهم به شــمار میرود و از این نظربه هیچ عنوان بازخورد منفی نداشــته است.

نمادهای آشنای فانتوم قبلی در این مدل هم حفظ شــده و البته هم چنان شکوه بسیار زیاد گذشته را دارد. جلو پنجره بزرگ کروم کاری شده، چراغ های جلوی
مســتطیلی، درب های عقب که رو به پشت باز میشوند، درب موتور کشیده و طرح چراغ عقب همه دقیقا همان چیزی است که در نسل
قبلی هم دیــده بودیم.

در داخل اتاق هم تغییــرات را می توان آشنا دانست. همه این ها باعث شده فانتوم،ترکیبی از یک خودروی مدرن با پرستیژ یک خودرو کلاسیک باشد و به طــور قطع این ترکیب میتواند نظر علاقه مندان را به خود جلب کند.

در نگاهی دقیق تر به خودرو، میتوانید ســتون C بزرگ آن را ببینید که بی دلیل هم نیست چراکه باعث میشود سرنشینان عقب حریم خصوصی زیادی داشته باشند و از نمای جانبی نمی توانید افراد نشســته در خودرو را ببینید. کروم های قطور و سرتاسری در نمای عقــب هم جلوه بی نظیری به این بخش داده اســت.

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه و البته دقت طراحی آنها آن قدر بالا اســت که تقریبا نمی توانید درز اتصال بخش های مختلف را ببینید و تا حد زیادی در
نماهای مختلف، بدنه خودرو را یک پارچه خواهید یافت.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8324280184/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_3e.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324280276/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_45.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

فضای داخلی

یــک خودروی لوکس چیزی بیش از ابعاد بزرگ و ظاهر زیبا می خواهد چراکه مالک این خودرو داخل آن اســت و باید همه چیز برایش فراهم شود
و رولزرویس هم چیزی در این زمینه کم نگذاشته است. با فاصله محوری بیش از 5.3 متر، فضای داخلی بسیار بزرگ است و سرنشینان عقب به راحتــی می توانید پاهای خود را دراز کنند در حالی که بر روی صندلی های پوشیده از چرم طبیعی نشسته اند.

پوشش چرم فقط محدود به صندلی ها نیســت و می توان اثر آن را در بخش های مختلف ازجمله رودری ها دید. علاوه بر این، بخشهای زیادی از کابین با چوب طبیعی پوشیده شده اند، چوبی که به طور ویژه برای رولزرویس انتخاب می شود و چندین بار پولیش می خورد تا بدرخشد.به این ترتیب در داخل کابین همه چیز طبیعی است.

سرنشینان عقب میتوانند از دو LCD با ابعاد 12 ینــچ برای دیدن ویدئو و اتصال به اینترنت و … اســتفاده کنند. این دو مانیتور در پشــت صندلی های جلو نصب شده اند ضمن آنکه میز کاری نیز برای هر یک از سرنشــینان تعبیه شده که می توانند از این طریق با لپ تاپ خود نیز کار کنند. صندلی های عقب به طور کامل قابلیت تنظیم برقی دارند و از ماســاژور و سیســتم سرمایش و گرمایش مستقل بهره
میبرند.

به این ها سیستم صوتی پیشــرفته و سقفی با نمای آسمان و ترکیب رنگ دلخواه کابین و صدها آپشن کوچک و بزرگ دیگر را اضافه کنید تا تصور بهتری از سواری یک خودروی سوپر لوکس داشته باشید.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8324280242/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_7c.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8324280318/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_74.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

موتور قدرتمند

وقتــی صحبــت از یک خودروی لوکس می شــود نمی تــوان از وزن آن چشم پوشــی کرد. رولزرویس فانتوم خودروی بزرگی اســت و به همین نســبت هم طبیعی است که ســنگینتر از خودروهای عادی باشــد.

بیش از130 کیلوگرم مواد عایق صدا و البته آپشن های متعدد را هم به این ابعاد بزرگ اضافه کنید تا وزنتقریبا 2.6 تنی فانتوم برایتان قابل درک تر شود. برای به حرکت در آوردن چنین خودرویی نیاز به یک پیشرانه  قدرتمند اســت و البته ب ام و یکــی از بهترین هایش را در مجموعه تولیدات خود دارد.

بر روی این خودرو موتور 12 سیلندر 6.75 لیتری تویین توربو نصب شــده است که میتواند 563 اسب بخار قدرت تولید کند و به این ترتیب نســل جدید فانتوم تقریبا 100 اسب بخار از نسل قبلی قدرتمندتر است.

هرچند ساختار موتور به کار رفته در هر دو خودرو یکسان است. گیربکس هم از ســاخته های ZF و 8سرعته است. چنین خودرویی قرار نیست وارد
رقابتهای شــتاب شود و بیش از همه چیز باید آرام رفتار کند. به همین دلیل در دنده های یک و دو، میزان گشتاور خروجی موتور محدود میشود تا چرخ ها دچار هرز گردی نشــوند و خودرو بتواند در آغاز حرکت آرامی داشته باشد.

البته همه این ها به معنای کند بودن این خودرو نیست چراکه درنهایت میتواند در مدت 5.1 ثانیه به ســرعت 100 کیلومتر در ســاعت برسد و حداکثر سرعتش هم در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
هرچند در تستی که مدتی قبل در پیست از آن به عمل آمده توانسته به سرعت 300 کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8325815576/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_b2_1_.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8325815584/new_2018_rolls_royce_phantom_sedan_12105_17165284_10_1024_1_.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

بدون هیچ صدایی

برای یک خودروی لوکس، ورود صدای موتور، صدای باد و صدای تایرها بر روی آسفالت یک امتیاز منفی است، اما وقتی از یک خودروی سوپرلوکس نیم میلیون دلاری صحبت میکنیم اصلا جایی برای چنین صداهایی نیست و به همین دلیل هم مهندسان ب ام و به عنوان مالک رولزرویس، در این زمینه نهایت تلاش را
به خرج داده اند.

فانتوم جدید بیشتر از نسل قبلی عایق کاری دربدنه دارد تا جایی که با وجود سبکتر بودن ساختار بدنه، وزن کلی خودرو از نسل پیشین بیشتر است. شیشه های خودرو هم از نوع سه جداره انتخاب شده اند که میتواند تا حد زیادی جلوی ورود صدای بیرون خودرو به داخل را بگیر.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8324280350/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_78.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8324280292/Rolls_Royce_Phantom_2018_1280_72.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

قیمت

با این قدر تعریف و تمجید و آپشن های جذاب قطعا این خودرو قیمت پایینی نخواهد داشت.

در مدل های پایه قیمت در حدود نیم میلیون دلار است و در مدل های با شاسی کشــیده این رقم به حدود 600 هزار دلار می رسد ضمن آنکه امکان سفارشی سازی خودرو هم وجود دارد که باعث افزایش قیمت این خودرو میشود.