warning می توانید با فعال کردن جاوا اسکریپت مرورگرتان ، از امکانات بیشتری بهرمند شوید . مشاهده جزئیات
بررسی کامل هیوندای i10:خودرویی کوچک ولی کاربردی
clear
بررسی کامل هیوندای i10:خودرویی کوچک ولی کاربردی
193

بررسی کامل هیوندای i10

شما از یک خودرو چه انتظارهایی دارید؟

چه چیزهایی برای شما مهم است؟ زیبایی،قیمت پایین،هزینه کم،…

در این مقاله می خواهیم i10 را به شما معرفی کنیم خودرویی که شاید بتواند انتظار خبلی ها را براورده کند. هیوندای ورناها و آوانته هایی که در کشور تولید می شدندرا به یاد داریــد. خودروهایی که هنوز هم در بازار پرطرفدارند و کم اســتهلاک ترین های خودروهای بازار ایران به شمار می روند.
بعد از سال ها تولید خودروهای چینی در بازار ایران، کرمان موتوربه عنوان یکی از پیشگامان در عرصه تولید خودروهای با کیفیت کره ای به ســراغ این برند رفت تا برگی تازه رو کرده و بازار ایران را متحول سازد. از این رو در مرحله اول تولید دو خودرو هیوندای i10 و i20 را آغاز کرد. i20 در نســل قبــل به صورت وارداتی راهی بازار ایران شــده بود و اتفاقا خودروی پرطرفداری بود و حالا نمونــه جدید این خودرو در کرمان موتور تولید می شــود.

حال مدل کوچک تر هیوندای با کدi10 نیز برای اولین بار به خیابان های ایران آمده است.
خودرویی که ابعاد کوچکی داشته و رقیبی جدی برای کیا پیکانتو و میتسوبیشــی میراژ است.i10 خودرویی با ظاهری جذاب است. خودرویی که در نمای جلو اسپرت است و چراغ های کشیده و هواکش بزرگ، از آن خودرویی تهاجمی ساخته است.
ظاهر این خودرو به گونه ای اســت که خــود را از رقبایش زیباتر نشان میدهد و تقریبا برای همه مورد پسند است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8326636150/Hyundai_i10_2017_1280_0e.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8326636184/Hyundai_i10_2017_1280_14.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

موتور کم حجم اما…

i10 از موتوری به حجم 1250 سی سی بهره می برد. موتوری که قادر به تولید توان 86 اسب بخار بوده و این قدرت را از طریق یک گیربکس 4 ســرعته تیپ ترونیک به چرخ ها منتقل می کند.
121 نیوتن متر گشتاور دارد که به خوبی میتواند این خودرو یک تنی را به حرکت در اورد. در تست شتاب در حدود 11.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت رســید که با توجه حجم موتور پایین زمان خوبی است. گیربکس 4 سرعته عملکرد خوبی داشته و به این چالاکی کمک فراوانی کرده است.

 

خودرویی برای خانواده های کوچک

سیســتم صوتی i10 اگرچه معمولی بوده و منحصر به فرد نیست اما در مقایسه با خودرویی چون پیکانتو بســیار پرقدرت تر عمل میکند، اما از نظر ساختاری
شباهت فراوانی به رقیب کره ای اش داشته و تنها تفاوت به قدرت باندها باز می گــردد. بلوتوث آن به راحتی به موبایل وصل شده و می توانید بی دغدغه با تلفن همراه صحبت کنید و یا موزیک های موبایلتان را از باندهای خودرو بشنوید.

به طور کلی می توان این خودرو را یک انتخاب مناسب برای خانواده های کم جمعیت دانست.
این نکته را فرامــوش نکنید که i10 تنها یک خودروی کوچک برای استفاده شــهر نبوده و با توجه به داشتن صندلی های راحت و البته توان مناســب برای جاده نیز مناسب است. i10 از رقیب اصلی و پر فروش خود یعنی کیا پیکانتو 7 سانتیمتر طول بیشتری دارد، 6سانتی متر عرض بیشتر و یک سانتی متر بلندتر است. این در حالی است که در درون کابین، فضای پای سرنشینان و فضای سر سرنشینان جلو و عقب با پیکانتو تفاوتی ندارد، اما صندلی های جلو یک سانتیمتر و صندلی های عقب نیز 2 سانتیمتر، عرض بیشتری نسبت به پیکانتو دارند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8326636200/Hyundai_i10_2017_1280_2b.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8326636226/Hyundai_i10_2017_1280_26.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

تجربه رانندگی

هیوندای i10 بر خالف دیگر خودروهای هیوندای که در بازار ایران وجود دارند و بیشتر سفارش کشورهای عربی و یا اروپایی هستند برای بازار ایران طراحی شده است. از اینرو دور از ذهن نیست که با سواری متفاوت تری نســبت به دیگر برادران بزرگ و کوچکش عرضه شده باشد.

هنگام سوار شدن بر i10 اولین چیزی که جلب توجه میکند صندلی های بزرگ و البته راحتر نسبت به خودروهایی چون پیکانتو و میراژ اســت. به نحوی که محل قرار گیری پشــت فرمان حالت مناسبی بوده و راننده کاملا به فرمان تسلط دارد. فرمان چرم با کیفیت مناسب و البته طراحی آشنای هیوندای که کلیدهای سیســتم صوتی و تلفن همراه بر روی آن قرار دارند و بســیار نرم است.

کیفیت مواد به کار رفته درون کابین خشک بوده و البته برای خودرویی در این کلاس طبیعی است. فضای پا برای سرنشینان جلو و عقــب کافی بوده و اینطور می توان گفت که اگر ازپژو 206 جادارتر نباشد در یک سطح قرار دارد. با گذاشتن دنده خــودرو در حالت D حرکت را آغاز می کنیم، شــتابگیری دراین خودرو به واقع ســریع انجام می گیرد و می توان حتی خودروهایی با حجم های بالاتر چون ساندرو و یا برلیانس را به راحتی جا گذاشت.

دنده هــا یکی پس از دیگری تعویض شــده و عملکرد گیربکس در تعویض دنده نیز سریع بوده و همین امر به شتاب گیری بهتر کمک شــایانی می کند. این نکته را نباید فراموش کنیم که i10 از فرمان برقی سود می برد که سبب شده تا از اتلاف نیروی موتور جلوگیری شود. همچنین فرمان خودرو در سرعت های کم واقعا نرم است و با بالا رفتن سرعت نیز فرمان رفته رفته سفت تر شده تا نرم بودن فرمان خطرناک نباشد.

در مســیر جــاده مخصــوص بــه ســمت مرکز شــهر ناهمواری هــای زیاد یوجود دارد که سیستم فنربنــدی خــودرو به خوبــی آنهــا را دفع میکــرد. با عبــور از مســیرهای ناهمــوار و ســرعتگیرها،تفاوت هــای خودرویی که بــرای بــازار ایران طراحــی شــده و خودروهای سفارشــی دیگــر کشــورها را می توان به وضوح حس کرد.

برای تست حداکثر ســرعت این خــودرو سری به یکی از جاده های خلوت خارج از شهر زدیم. شاید کمی دور از ذهن باشــد ولی i10 به راحتی به سرعت 190 کیلومتر بر ساعت رسید. اگر شرایط جاده مهیا بود رسیدن به سرعت 200 کیلومتر برســاعت برای این کره ای کوچک کار سختی نبود. در عبور از پیچ ها نیز i10 عملکرد خوبی را از خود نشان می داد و چسبندگی خوبی به زمین داشــت، اما برای اینکه بیشتر توان این خودرو را در مسیرهای ســربالایی آن هم با حداکثر سرنشین به چالش بکشیم در یک شیب نسبتا تند شروع به حرکت کردیم که به جرأت میتوان گفت تمامی سرنشینان از عملکرد این خودروی کوچک شگفت زده شده بودند، تنها 1250سی سی برای 450 کیلوگرم سرنشین کافی بود تا به خوبی از پس شیب تند بر آید.

مصرف ســوخت i10 در شهر اگر همیشــه در حال گاز دادن و سریع حرکت کردن باشید به 5.8 لیتر در 100کیلومتر هم می رسد،اما با رانندگی معمولی و در حالتD این عدد در شــهر 5.7 لیتر در 100 کیلومتر است. ضمن این که در مسیر صاف و رانندگی یکنواخت این عدد به 5/7 لیتر در 100کیلومتر خواهد رســید که نشــان از مصرف سوخت پایین این خودرو دارد.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8326636242/Hyundai_i10_2017_1280_3e.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8326636250/Hyundai_i10_2017_1280_3f.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

 

منبع:ایران

مطالب مرتبط