warning می توانید با فعال کردن جاوا اسکریپت مرورگرتان ، از امکانات بیشتری بهرمند شوید . مشاهده جزئیات
با سریع ترین و قدرتمند ترین جگوار تاریخ به نام XE SV PROJECT 8 آشنا شوید
clear
با سریع ترین و قدرتمند ترین جگوار تاریخ به نام XE SV PROJECT 8 آشنا شوید
175

سریع ترین و قدرتمند ترین جگوار تاریخ به نام XE SV PROJECT 8.

بخش SVO در شرکت جگوار یک بخش کوچک است که مسئولیت تولید خودروهای ویژه براساس محصولات جگوار را دارد و به نوعی تیونر داخلی این شرکت است.
SVO در جدیدترین پروژه خود به سراغ سدان XE رفته و با اعمال تغییرات گسترده، سریع ترین و قوی ترین خودروی جگوار با قدرت 600 اسب بخار، سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت و شتاب زیر 3/5 ثانیه را خلق کرده است.

با یک موتور سوپر شارژر V8 پنج لیتری با قدرت 600 ایب بخار PROJECT 8 قدرتمند ترین جگوار جاده ای تاریخ است.

به گفته جگوار این خودرو در مکان های بسیاری در اروپا تست شده که مشهور ترین آن ها پیست نوربورگ رینگ در آلمان است(پیستی به طول 22.8 کیلومتر و معروف به جهنم سبز) این خودرو با زمان 7 دقیقه و 21 ثانیه پیست را دور زد که سریعتر از هر خودرو 4 در دیگر و سریع تر از بسیاری از سوپر اسپرت های مشهور است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334285184/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_07.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334285192/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_32.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

موتور

اصلی ترین بخش این خودرو موتور آن است که می تواند 592 اسب بخار (یا 600 اسب بخار در واحد PS) قدرت تولید کند تا به این ترتیب XE SV Project 8 عنوان قوی ترین خودروی جگوار را از آن خود کند. موتور 5 لیتری و 8 سیلندر این خودرو با کمک یک سوپرشارژر تقویت شده است تا بتواند چنین قدرتی را تولید کند.

 گیربکس

یک گیرکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان بر روی این خودرو نصب شده است. این گیربکس را در محصولات دیگر جگوار هم می بینیم، اما برای نصب بر روی این خودرو تقویت شده است تا بتواند گشتاور بالای آن را تحمل کند و مهم تر اینکه زمان تعویض دنده ها در آن به 0.2 ثانیه کاهش پیدا کرده است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334285200/img_8553.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334285226/SV_P8_18MY_011_GLHD_267420_DX_MODEL_DISPLAY_desktop_1366x650_tcm76_384522_desktop_1366x650.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

آیرودینامیک

وقتی قرار شد این خودرو به سرعتی بیش از 300 کیلومتر دست پیدا کند، مهندسان جگوار دوباره آن را به تونل باد فرستادند و اصلاحات زیادی روی آن انجام شد. به این ترتیب با کمک دیفیوزر و بال عقب با قابلیت تغییر زاویه  و بخش زیرین سپر جلو، مهندسان SVO  توانسته اند خودرویی را طراحی کنند که در سرعت 300 کیلومتر در ساعت 122 کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد می کند.

 

دیفرانسیل

گشتاور بالای این خودرو باعث شده مهندسان جگوار به فکر استفاده از سیستم دو دیفرانسیل بیفتند. سیستم دو دیفرانسیل این خودرو قبلا در جگوار F-Type SVR استفاده شده بود.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334285268/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_2a.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334285318/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_40.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

سرعت و شتاب

این هیولا می تواند در مدت تنها 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و این در حالی است که وزنی بیش از 1.7 تن دارد.حداکثر سرعت آن نیز بیش از 320 کیلومتر در ساعت است.

 

چرخ و لاستیک

رینگ ها با آلیاژی مخصوص ساخته شده اند که سبک تر و قوی تر از آلیاژ های معمولی است و به دلیل طراحی خاص ثبات خودرو را بیشتر می کنند.

ابعاد XE SV Project 8 با یک XE استاندارد تفاوت هایی دارد که اصلی ترین دلیل آن به دلیل بهره گیری از تایرهای عریض 305 میلی متری است. مهندسان جگوار برای جای دادن این تایرها ناچار شدند محور عقب را عریض تر در نظر بگیرند و به همین دلیل حتی در عقب این خودرو از نو ساخته شد تا بتواند قوس تایر را پوشش دهد و البته کاملا دست ساز هستند. در ضمن تایر ها ساخت شرکت مطرح میشلن است که کارایی خوبی هم در پیست و هم در جاده دارد.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334285292/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_5b.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334285334/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_63.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

کف خودرو

بخش زیرین این خودرو نیز کاملا صاف و یکدست است تا جریان هوا به خوبی بتواند از آن عبور کند هرچند دیفیوزر عقب می تواند عبور هوا را برای افزایش پایداری بخش عقب خودرو مدیریت کند.

 

بدنه نسبتا جدید

هرچند در ظاهر با یک XE عادی طرف هستیم، اما جگوار برای کاهش وزن و البته آیرودینامیک بهتر ناچار شد تغییراتزیادی در این خودرو اعمال کند تا جایی که 75 درصد از پنل های بدنه کاملا جدید هستند. برای کاهش وزن بخش های عمده ای از آن ها از جمله کاپوت،سپر،گلگیر،بخش زیرین سپر جلو، و باله عقب از فیبر کربن ساخته شده اند.

 

ترمزها

موتور V8 سوپرشارژر و بدنه سبک وزن عملکرد شگفت آوری را تضمین می کنند. اما متوقف کردن یک هیولای 1.7 تنی با سرعت بالا نیز همان قدر  مهم است، Project 8 بزرگ ترین و پیشرفته ترین سیستم به کار رفته بر روی خودرو های جگوار را دارد دیسک 400 میلی متری سرامیکی که معمولا در خودرو های سوپر اسپرت استفاده می شود و 18 کیلو گرم وزن کمتر نسبت به ترمز های دیگر در این کمپانی.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334285284/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_4e.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334285368/Jaguar_XE_SV_Project_8_2018_1280_52.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

صندلی های مسابقه

این خودرو را می توان به صورت 2 صندلی یا 4 صندلی داشت که نمونه های 2 صندلی یه صورت مسابقه ای و از جنس فیبر کربن با قاب های سبک وزن منیزیومی هستند. در حالی که نسخه جاده ای پیشبن دارای صندلی چرمی بودند.

 

تعداد تولید و قیمت

وقتی یک خودروی خاص دارید که تنها 300 دستگاه از آن ساخته می شود و سریع ترین و قوی ترین خودروی جگوار است، قطعا نباید انتظار قیمت پایین را داشته
باشید و جگوار هم اصلا پیشنهاد ارزان قیمتی ندارد، چراکه این خودرو قیمتی بیش از 150 هزار پوند دارد.

#s-post-source#jaguar.com#e-post-source#

 

مطالب مرتبط