warning می توانید با فعال کردن جاوا اسکریپت مرورگرتان ، از امکانات بیشتری بهرمند شوید . مشاهده جزئیات
مقایسه دو خودرو فرانسوی تولید داخل؛رنو ساندرو و پژو 207i
clear
مقایسه دو خودرو فرانسوی تولید داخل؛رنو ساندرو و پژو 207i
52

مقایسه دو خودرو رنو ساندرو و پژو 207i، در این مقاله قصد داریم دو خودرو هاچ بک محبوب بازار؛ رنو ساندرو و پژو 207  را با هم مقایسه کنیم دو خودرویی که شاید در هاچ بک های میان رده به دلیل قیمت نزدیک به هم قابل قیاس باشند.

موتور

هر دو خودرو با موتور هایی به حجم 1.6 به فروش می رسند و جالب تر آنکه قدرت آنها هم برابر است و هر دومی توانند 105 اسب بخار قدرت تولید کنند. موتور هر دو خودرو از نوع 16 سوپاپ است و به این ترتیب موتور می تواند کشش مناسبی را در دور های مختلف ارائه کند. گشتاور موتور دو خودرو نیز نزدیک به هم است هر چند در اینجا ساندرو 140 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در 207 شاهد 142 نیوتن متر گشتاور هستیم.

در این بخش مزیت موتور ساندرو تولید گشتاور و قدرت در دور های موتور پایین تر است. دو خودروی مورد بررسی ما از گیربکس های دستی بهره می برند که پنج سرعته است هر چند هم اکنون هر دو خودرو  با گیربکس اتوماتیک نیز در بازار موجود است.

طراحی ظاهری

از آنجایی که ظاهر خودرو سلیقه ای است نمیتوان گفت این بهتر است یا آن، اما ظاهر 207 جوان پسندتر، به روز تر و جذاب تر از ساندرو است البته هر دو تناسب طراحی در بدنه را دارند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334615334/%D8%B1%D9%86%D9%88_%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88_6_800x500.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334615342/mvhv2axjtp.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

فظای داخلی

طراحی داخلی هر دو خودرو را می توان در حد متوسط دانست و به وضوح قدیمی بودن طراحی آنها را نشان می دهد. هر دو خودرو کابین یکدستی دارند و هر چند چیز جذابی برای لذت بردن در کابین پیدا نمی کنید، اما ارگونومی نسبتا مناسب آن باعث می شود شکایت چندانی نداشته باشید. در قسمت داشبورد اما 207 به دلیل صفحه نمايش 7 اينچي لمسي قابل توجه تر از ساندرو است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334615400/al_4.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334615434/uq3cf7zl1q.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

در جاده

بررسی خودروها روی کاغذ کافی است و اکنون زمانی است که باید خودرو ها را در خیابان و جاده برانیم و اینجا است که ساندرو برتری خود را نشان می دهد. فضای داخلی ساندرو بزرگ تر است و سرنشینان در بخش پا و سر فضای بیشتری را در اختیار دارند. فضای صندوق عقب ساندرو هم بزرگ تر از 207 است و این یک مزیت بزرگ برای سفر ها  است.

در زمان حرکت ساندرو کشش بیشتری دارد و شتاب گیری آ ن هم بهتر است تا جایی که صفر تا صد کیلومتر در ساعت را می تواند در 10.5 ثانیه طی کند و این در حالی است که پژو 207 برای این کار نیاز به 11.6 ثانبه دارد. در سربالایی ها هر چند هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند، اما ساندرو به لطف ضرایب دنده، کشش بهتری را ایجاد می کند.

در دست انداز ها عملکرد ساندرو تا حدی بهتر است و بیش از 207 ضربات را جذب می کند. هندلینگ  هر دو خودرو متوسط است به دلیل طراحی خاص صندلی های ساندرو، گاهی احساس می کنید در حال خروج از پیچ هستید هر چند خودرو عملا پایدار است.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334615368/sandro_b.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334615384/jl0uikmkya.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

امکانات

ایران خودرو در زمان عرضه مدل های جدید 207 تلاش کرد با تغییراتی، این خودرو را مدرن تر کند و به همین دلیل امکانات جدیدی روی آن نصب کرده که در ساندرو نمی بینید. در بخش مهم ترین این امکانات نصب LCD میانی داشبورد، دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور ها و دوربین عقب است که باعث می شود 207 برتر از ساندرو باشد.

به لطف نصب LCD میانی اینک 207 مکان پخش DVD را دارد و سیستم رهیاب نیز بر روی آن نصب شده است. همه اینها می تواند باعث برتری این خودرو بر ساندرو شود، هر چند در مقابل همه این امکانات به عنوان قطعات آپشن از سوی سایپا و البته در بازار قطعات یدکی بر روی ساندرو هم نصب می شود، برتری 207 که نمی توانید آن را در ساندرو پیدا کنید سیستم تهویه اتوماتیک است. در ساندرو تهویه به صورت دستی خواهد بود. ساندرو هم البته در این بخش کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان را (مشابه آنچه پیش از این در مگان دیده ایم) عرضه می کند.

 

ابعاد بدنه

از نظر ابعاد بدنه، ساندرو خودروی بزرگ تری است. این مساله را هم می توان روی کاغذ دید و هم در عمل و زمانی که دو خودرو در کنار هم پارک شده اند مشخص است. از نظر طول، ساندرو با 4020 میلی متر، حدود 10 سانتی متر از 207 بزرگ تر است. این مساله  در فاصله میان دو محور هم دیده می شود جایی که ساندرو با 2588 میلی متر، بیش از 10 سانتی متر از 207 بزرگ تر است، ضمن آنکه ساندرو ارتفاع بیشتری هم دارد که بخشی از آن به سقف بلند تر آن باز می گردد.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8334615450/al_3.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8334615476/i5wcufddx7.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

ساندرو یا 207

انتخاب میان این دو خودرو شاید اندکی دشوار باشد. ساندرو از نظر فضای داخلی و توان حرکتی خودروی برتری است و بر اساس اعلام گزارش های رسمی،کیفیت بالاتری هم دارد و همواره در لیست باکیفیت ترین خودرو های تولید داخل است. در مقابل 207 هر چند فضای کمتری دارد، اما به صورت استاندارد با امکانات بیشتری عرضه می شود و البته قیمت پایین تری دارد، اما هنوز هم در زمینه کیفیت از نمونه های قبل از دهه 90 به دور است و خریدارانش مشکلاتی را گزارش
می کنند.

 ساندرو207i
نوع موتور4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور(cc)15981587
حداکثر توان موتور (hp)105 اسب بخار در 5750 دور بر دقيقه105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور (Nm)140 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
شتاب 0 تا 100 (s)10.5(اتوماتیک 11.5)11.6(اتوماتیک 12.6)
حداکثر سرعت (km/h)175(اتوماتیک 170)190(اتوماتیک 190)
وزن1105 (اتوماتیک 1146)1087 (اتوماتیک 1113)
مصرف سوخت ترکیبی6.7 (اتوماتیک 8.3)6.6 (اتوماتیک 7.1)
استاندارد حد آلايندگيیورو 4یورو 4
ظرفیت باک (Lit)5050
طول(mm)40203900
عرض(mm)17461680
ارتفاع(mm)15341468
فاصله بين دو محور(mm)25882443
تجهیزات ایمنیدكمه ضد لغزش خودرو در جاده هاي لغزنده(اتوماتیک)،كيسه هواي راننده،كيسه هواي سرنشين جلو بهمراه سوئيچ غيرفعال نمودن،كامپيوتر سفري،ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزيع الكترونيكي ترمز،ترمز جلو ديسكي تهويه شونده عقب کاسه ای،سيستم ضد سرقت (Immobilizer)،چراغ مه شكن جلو،قفل مركزي بهمراه كنترل از راه دور،كمربند ايمني سه نقطه اي براي سرنشين هاي رديف عقبسيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده, ترمز عقب ديسكي توپر،كيسه هواي راننده و سرنشين جلو،چراغ مه شكن جلو و عقب,،ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت ، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع،كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي ،صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس ، سنسور دنده عقب ،دوربين دنده عقب،كروز كنترل
جهیزات رفاهیسيستم تهويه مطبوع با كنترل دستي،شيشه بالابر برقي جلو و عقب،آينه هاي جانبي برقي مجهز بهمراه گرمكن،كنترل سيستم صوتي زير فرمان،آينه هاي جانبي همرنگ بدنه(اتوماتیک)،سيستم صوتي (راديو+سي دي(پخش فشرده)+يو اس پي + ۴ بلندگو + بلوتوث)،زه جانبي و دستگيره هاي همرنگ بدنه(اتوماتیک)كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC )،تهویه اتوماتیک،سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي، GPS، DVD،پورت USB ، بلندگو درهاي جلو و عقب ، تيوتر صوتي جلو، بلوتوث،چراغ جلو مجهز به چراغ روز(Day light)،آينه هاي جانبي برقي راهنما دار هم رنگ بدنه،شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب،
مطالب مرتبط