warning می توانید با فعال کردن جاوا اسکریپت مرورگرتان ، از امکانات بیشتری بهرمند شوید . مشاهده جزئیات
مقایسه هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان
clear
مقایسه هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان
72

مقایسه هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان دو خودرو نسبتا لوکس در بازار ایرانرنو و به طور کلی فرانسوی ها هیچگاه در بازار سدان های بزرگ موفقیت چندانی نداشتند اما با ورود تالیسمان به دنیای رنو، ورق کاملا برگشته است تا جایی که این سدان خوش تراش به یکی از پرفروش ترین ها در کلاس خود در اروپا بدل شده است. در ایران هم با ورود تالیسمان شاهد تحولی در محصولات رنو بودیم و این خودرو به یکی از محبوب ترین سدان های بازار تبدیل شده است.

در سوی دیگر این مقایسه هیوندای سوناتا را داریم، خودرویی که در دو نسل قبلی به طور پیوسته یکی از پرفروش ترین سدان های بازار کشور بوده و هرچند فروش نسل فعلی اش با نوساناتی همراه شد اما هنوز هم یکی از محبوب ترین های بازار است. در این بخش این دو سدان را رو در روی یکدیگر قرار داده ایم تا ببینیم فرانسوی ها چه خودرویی برای جدال با شرقی ها را عرضه کرده اند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8335358700/268201_640480.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8335358718/Renault_Talisman_2016_800_06.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

طراحی داخلی و خارجی

رنو تا همین چند سال پیش در زمینه طراحی یک شرکت محافظه کار بود و طراحی های این شرکت هرچند معمولا نمی شد انتقاد جدی به آن ها کرد ولی اکثرا فاقد هیجان بودند. این روند اما با معرفی تالیسمان تغییر کرده است . طرح چراغ های جلو دیگر امضای محصولات رنو است و آن را بر روی دیگر محصولات این شرکت هم می بینیم ضمن آنکه همین موضوع در مورد طراحی چراغ های عقب هم صادق است.

در داخل کابین هم رنو تلاش کرده این هیجان را تزریق کند و به ویژه با بهره گیری از یک صفحه نمایش عمودی بزرگ و نورپردازی داخلی کابین، محیطی جذاب و مدرن را ایجاد کرده است.
در مقابل هیوندای سوناتا موردبررسی (نمونه های موجود در ایران که از سری پیش از فیس لیفت است) سبک طراحی کاملا متفاوتی دارند. هیوندای سوناتا در
نسل قبلی خودرویی با طراحی اغراق شده و خطوط کشیده شده بود. سبک طراحی نسل قبلی هرچند منتقدانی داشت اما درمجموع توانست موفق باشد و بسیاری از خریداران، سوناتا را به دلیل طراحی ویژه اش می خریدند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8335358742/2015_Hyundai_Sonata_Rear.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8335358750/Renault_Talisman_2016_800_3f.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

موتور و گیربکس

رنو تالیسمان و هیوندای سوناتا، در زمینه قوای محرکه دقیقا دو فلسفه متفاوت را دنبال می کنند؛ در یک سو ساختار سنتی موتور با حجم بالا و گیربکس اتوماتیک عادی را داریم و در سوی دیگر موتوری با حجم کوچک و تقویت شده توسط توربوشارژر و گیربکس دو کلاچه را. در این میان هیوندای ترجیح داده برای مدل های عرضه شده در ایران از ساختار عمومی تر خودروهای این کلاس استفاده کند و به این ترتیب هیوندای سوناتا از موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بهره می برد.

این موتور که به شکل گسترده ای در دیگر محصولات هیوندای و البته در خودروهای برند کیا هم مورد استفاده قرار می گیرد.در سوناتا می تواند 178 اسب بخار
قدرت و 229 نیوتون متر گشتاور تولید کند.در مقابل نو برای تالیسمان از موتور 1.6 لیتری توریو بهره گرفته که می تواند 190 اسب بخار و 260 نیوتون متر گشتاور تولید کند. در حالی که هیوندای، سوناتا را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور روانه بازار کرده است.

البته هیوندای در زمینه موتور در بازارهای جهانی قدرتمند است و سوناتا را با موتورهای کم حجم (1.6 لیتری و 2 لینری) توربو هم به بازار عرضه کرده است که در صورت ورود آن ها به ایران رقابت برای تالیسمان دشوار می شود چراکه موتور 2 لیتری توربو آن می تواند 245 اسب بخار قدرت تولید کند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8335358768/2015hyu006a_640_25.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8335358784/2015_renault_talisman_engine_detail_640x640.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

امکانات

خودروهای کره ای معمولا با سطح بالایی از امکانات به بازار عرضه می شوند و در بازار ایران هم این مساله همیشه یکی از برتری های آن ها در مقابل رقبا بوده تا جایی که بعضی از امکانات خودروهای کره ای در ایران تنها در خودروهای گران قیمت تر و آن هم به صورت آپشن در دسترس هستند.این مسأله در هیوندای سوناتا هم دیده می شود و این خودرو در بازار ایران با سطح بالایی از امکانات عرضه شده است.

در مقابل رنو معمولا خودروهایی با دوام و بی دردسر عرضه می کند که در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی تنها به نصب اصلی ترین امکانات بسنده شده است و بیشتر باب طبع اروپایی های مقتصد است. در تالیسمان اما این روند تغییر کرده و این سدان بزرگ، با آپشن های بالایی عرضه شده که می تواند با رقبای کره ای
خود در بازار رقابت کند.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8335358826/Hyundai_Sonata_2015_800_09.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s8.picofile.com/file/8335358900/Renault_Talisman_2016_800_54.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

در جاده

در زمان راندن دو خودرو تفاوت ها بیشتر می شود. تفاوت قدرت موتور دو خودرو چندان زیاد نیست اما در عمل تالیسمان عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. با
افزایش دور موتور، توربوشارژر تالیسمان وارد مدار می شود و اینجا است که خودرو ناگهان شتاب می گیرد و گشتاور بیشتر هم به کمکش می آید تا به وضوح سریع تر از سوناتا باشد. در این میان گیربکس دو کلاچه تلیسمان با تعویض دنده های سریع هم کمک بزرگی است تا شتاب گیری خودرو چند ثانیه سریع تر از سوناتا باشد.

سوناتا اما رفتار آرام تر و یکنواخت تری دارد و با حجم موتور بزرگترش، فشار کمتری را به موتور وارد می کند. ازنظر قیمت خرید، تالیسمان با تغییرات اخیر نرخ ارز، در
مدل های 2018 گران تر از سوناتا است که البته فعلا مدل های 2018 آن عرضه نشده است ضمن آنکه هزینه قطعات رنو نیز اندکی بیشتر از هیوندای است. درمجموع شاید بتوان بازهم تفاوت مسیر دو خودرو را بیان کرد، جایی که تالیسمان تلاش می کند اسپرت تر باشد و سوناتا شخصیت آرام تری را نشان می دهد و به این ترتیب می توان تا حدی طیف خریداران این دو خودرو را میان جوان ترها و افرادی که راحتی را بیش از هیجان دوست دارند تفکیک کرد.

#s-img-div#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8335358792/2015_hyundai_sonata_24l_first_drive_review_car_and_driver_photo_611165_s_original.jpg#e-img-link#

#s-img-link#http://s9.picofile.com/file/8335358800/Renault_Talisman_2016_800_03.jpg#e-img-link#

#e-img-div#

 رنو تالیسمان هیوندای سوناتا (LF)
موتور4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور (cc)16182359
حداکثر قدرت(hp)190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه178 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور(N.M)260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه225 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 1007.69.9
حداکثر سرعت(KM.H)237205
جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه 6 سرعته خودکار
طول(mm)48484855
عرض (mm)20811865
ارتفاع (mm)14631475
فاصله بین دو محور (mm)28082805
وزن(Kg)14441490
مصرف سوخت داخل شهر(لیتر در هر 100 کیلومتر)7.512.7
مصرف سوخت خارج شهر(لیتر در هر 100 کیلومتر)4.66.4
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در هر 100 کیلومتر)5.68.5
حجم باک(Lit)5170
استاندارد آلایندگییورو 6یورو 5
ترمز هاترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده و سیستم های TCS-BAS-ASR-ABS-EBD-ESPرمزهای جلو و عقب دیسکی(جلو خنک شونده)،و سیستم های ABS-ESP-ESC-HAC
تجهیزات ایمنی،رفاهی و ...کیسه هوا راننده و سرنشین جلو-جانبی-پرده ای،سیستم صوتی Bose-صفحه نمایش 4.2 اینچی یا 8.7 اینچی-مجهز به 13 بلندگو،فرمان برقی،حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort،سنسور پارک در جلو و عقب،سیستم هشدار نقطه کور BSM،کروز کنترل،سیستم ورود بدون کلید،ترمز پارک برقی(ترمز دستی)،دوربین 360 درجه،سیستم تهویه مطبوع دوگانه،سنسور نور و باران،ماساژور،اتوپارک،روکش چرمی صندلی ها،سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو HUD،سقف پانوراماکیسه هوای سرنشینان جلو-کیسه هوای پرده ای سرنشینان جلو و عقب-کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو مجموعا 10 کیسه هوا،سیستم تشخیص نقطه کور BSD،سیستم سیستم روشن شدن مسیر در جهت حرکت SBL،سنسور پارک در جلو و عقب،سیستم هوشمند باز شدن درب صندوق عقب،ترمز پارک برقی،استارت دکمه ای،سیستم ورود بدون کلید،سیستم خودکار از بین برنده بخار شیشه جلو،سنسور باران،رانندگی به سه حالت Normal، Sport و Eco،غربیلک فرمان الکتریکی،سیستم کاهش صدا در داخل کابین NVH،قابلیت پخش MP3-بلوتوث-ورودی AUX‌ و USB-سیستم صوتی Infinity-ساب ووفر-8 بلندگو،سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان جلو و عقب جداگانه،صفحه نمایش 4.2 اینچی TFT روی کیلومتر،کروز کنترل،پدال تعویض دنده پشت فرمان،سقف پانوراما،دوربین عقب،
مطالب مرتبط